قیمت طراحی سایت وکالت

طراحی سایت برای وکلا

قیمت طراحی سایت وکالت

طراحی سایت برای وکلا

ما در این سایت سعی داریم به وکلای کشور کمک کنیم تا سایت های حرفه ای داشته باشند.
يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۰۷ ب.ظ

تاریخ تولید پمپ آب در ایران

در این مقاله به تاریخچه دستگاه تصفیه آب و شکل گیری آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون خواهیم پرداخت. پس اگر به تاریخ و موفقیت علاقه دارید با ما همراه باشید. حتماً برای خیلی از افراد سؤال پیش آمده که در سال‌های قبل هنگامی آن‌قدر علم پیشرفت نکرده بود، افراد برای خوردن آب تمیز به کارهایی می‌کردند. معمولاً در گذشته مردم اولین از آب چشمه یا رودخانه استفاده می‌کردند که خوشبختانه این دو دارای آلودگی‌های زیادی نیستند.

البته این حرف فقط یک گمان است و نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد مهم است، چون همان‌طور که می‌دانید در گذشته با بیماری‌های خیلی ضعیف حتی امکان مرگ برای افراد وجود داشت.

گرما در تصفیه آب

همان‌طور که امروز هم به این نکته اشاره می‌کنند، گرما ضدعفونی کننده بوده و خیلی از افراد برای کشتن میکروب و آلودگی‌های مواد غذایی از گرما استفاده کرده و آن‌ها را می‌پزند. در یـونان باستان نوشته‌هایی با قدمت ۲۰۰۰ ساله وجود دارند که روش‌های تصفیه آب را شرح دادند. حتماً الآن برایتان سؤال شده که یعنی این اصطلاح تصفیه آب هم در ۲۰۰۰ سال قبل وجود داشته؟ در جواب سؤال باید گفت خیر اما به طرز دیگری بیان شده است.

برای مثال ابتدا برای کشتن و از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها از گرما و آتش استفاده می‌کردند. در مرحله دوم که ما به آن فیلتراسیون می‌گوییم، با ماسه و شن، آبی پاک و تمیز را به دست آوردند. انگیزه جوشاندن آب به دست آوردن مزه بهتری بوده است زیرا در آن زمان هنوز مردم با میکروب‌ها و ویروس‌ها آشنا نبودند.

 

مطلب پیشنهادی:  از مشهد تا شمال چند کیلومتر است

 

تصفیه آب در قرون وسطی

تمدن‌های باستانی مثل رم و یونـان، آبشارهای بسیار بلند و شگفت انگیزی را که انتهای خود پنبه داشتند؛ را به وجود آوردند. این دستاورد به عنوان سیستم آب شهری شناخته و نامیده می‌شد. تمدن مایان نیز از فناوری تقریباً مشابه یونانیان برای ارائه آب ساکن شهری استفاده می‌کردند.

اولین فردی که به آزمایشان تصفیه آب پرداخت؛ فرانیسی بیکن بود. فرانسیس در سال ۱۶۷۲ معتقد بود که با فیلتری از جنس ماسه و شن می‌تواند آب شور دریا را قابل خوردن کند و بدین صورت با کمک افراد آبراهی از دریا ایجاد کرده و فیلتری در راه آن قرار می‌داد. این کار باعث پایین آمدن غلظت نمک دریا می‌شد.

 

منبع: تاریخ ما

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۱۴
معین شاهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی