قیمت طراحی سایت وکالت

طراحی سایت برای وکلا

قیمت طراحی سایت وکالت

طراحی سایت برای وکلا

ما در این سایت سعی داریم به وکلای کشور کمک کنیم تا سایت های حرفه ای داشته باشند.

۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

پنجشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

لازم به ذکر است که پمپ آب انواع مختلفی دارد و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. همه آنها به یک اندازه عمل کردند. در این مقاله به تفاوت پمپ آب خانگی و کشاورزی می پردازیم. در واقع، تنها تفاوت بین آنها; زیرا پمپ های آب کشاورزی یا صنعتی به دبی یا دبی بیشتری نسبت به پمپ های خانگی نیاز دارند.

مقایسه پمپ آب خانگی و کشاورزی + بهترین فروشگاه تجهیزات تاسیساتی علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

این نیاز منجر به قطر خروجی پمپ آب کشاورزی بیشتر از پمپ های آب خانگی شده است. البته ناگفته نماند که ظرفیت علت روشن نشدن پمپ آب خانگی و صنعتی بسیار بیشتر از داخلی است. در ادامه، تمام تفاوت ها و عملکرد این دو پمپ را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

پمپ آب چیست؟ علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

به طور کلی همه پمپ های آب یکسان کار می کنند. در نتیجه پمپ آب وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی جنبشی تبدیل می کند. در واقع فشار آب را افزایش می دهد و بر اصطکاک غلبه می کند. جابجایی آب از ابتدا مهمترین دغدغه مردم بود و امروزه از این وسیله برای حمل و جابجایی آب استفاده می شود. اختراع ارشمیدس در ابتدا زندگی را برای مردم آسان کرد و با کمک این اختراع توانستند آب را از رودخانه به زمین های کشاورزی هدایت کنند. پس از این اختراع با انواع تلاش ها توانستند وسیله ای برای انتقال سیال چاه به بیرون اختراع کنند. علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

بسته به نوع مایعات و سیالات، پمپ های مختلفی اختراع و ساخته شده است که پمپاژ این مواد را آسان می کند. برخی از پمپ ها نیز در دمای خاصی کار می کنند و مشکلات شما را حل می کنند. برای درک تفاوت پمپ های کشاورزی و خانگی لازم است هر کدام را جداگانه مطالعه کنید.

 

پمپ آب کشاورزی و اجزای آن علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

پمپ آب کشاورزی معمولاً از دو قسمت اصلی تشکیل شده است، یک الکتروموتور شناور و یک پمپ شناور. الکتروموتورهای شناور نیز می توانند از چدن و ​​فولاد ساخته شوند. به نظر شما چدن چه تفاوتی با فولاد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پمپ آب کشاورزی ساخته شده از چدن بسیار بادوام و ماندگار بود. در صورتی که پمپ استیل آن در برابر آب اسیدی و نمک بسیار مقاوم است.

یکی از اجزای دیگر این پمپ تک شناور آن هم از فولاد و چدن بود که فولاد آن خاصیت ضد خوردگی و ضد خوردگی دارد و نسبت به نوع چدنی آن تقریباً برتری دارد. یک نکته بسیار مهم این است که پروانه های فولادی پمپ نیز چدن بسیار بادوام و بهتری دارند.

 

پمپ آب خانگی علت روشن نشدن پمپ آب خانگی


امروزه به دلیل فشار کم در بسیاری از ساختمان ها استفاده از پمپ ها و مخازن آب بسیار رایج شده است به طوری که آب انباشته شده را می توان به راحتی از مخزن به شبکه آبرسانی ساختمان هدایت کرد. پمپ آب خانگی خود انواع مختلفی دارد مانند پمپ صفحه ای، پمپ جت و .... هر کدام از این دو نوع ویژگی های خاص خود را دارند. پمپ خانگی در مقایسه با پمپ کشاورزی نیاز به فشار زیادی نداشت.علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

البته در صورت استفاده از پمپ در سرتاسر ساختمان، این پمپ باید دارای یک موتور الکتریکی قدرتمند باشد. این دستگاه دارای مخزن قرمز رنگی است که وظیفه ذخیره آب را بر عهده دارد. در صورت نیاز می توانید با مراجعه به سایت مکانیک خورشیدی یک پمپ آب برای منزل خریداری کنید.علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

مطلعه بیشتر: تاریخ تولید پمپ آب در ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۱ ، ۱۰:۲۹
معین شاهدی
سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۲۲ ب.ظ

تور ارزان کیش 3 شب و4 روز از تبریز

تور ارزان کیش 3 شب و4 روز از تبریز

باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیشی یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان های کیشی است. در این باغ گونه های مختلفی از پرندگان مانند: طاووس، پلیکان، طوطی و غیره وجود دارد. علاوه بر باغ پرندگان، آکواریومی با آب نمک وجود دارد که پستانداران دریایی مانند شیرهای دریایی در آن زندگی می کنند.

پارک دلفین ها
اکثر افرادی که به کیش می روند باید با دلفین ها عکس جذابی بگیرند. دلفیناریوم یکی از معروف ترین جاذبه های جزیره کیش است که در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار دارد. دلفین های باهوش در این پارک پیاده روی های زیبایی انجام می دهند که بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

مجموعه مارینا کیش
اگر بخواهیم مجلل ترین و جالب ترین مجموعه تفریحی کیش را نام ببریم باید نام مارینا کیش را ذکر کنیم. این مارینا دارای استخرهای شنای زیادی است که مکانی برای نگهداری قایق های لوکس و تفریحی است. در مجموعه مارینا هتل لوکس مارینا پارک وجود دارد که مسافران تور کیش مکانی را برای اقامت انتخاب می کنند. شما می توانید اوقات خوبی را در کیشی داشته باشید و در این هتل رویاهای خود را بگردید.

تور کیش زمانی جذاب می شود که زیبایی این جزیره را در بهترین حالت خود ببینید.

آکواریوم کیش
دیدن ماهی ها و دیگر جانداران دریایی در آکواریوم یک تجربه عالی است. آکواریوم کیش با تنوع بسیار بالا در حدود 70 گونه ماهی و 100 گونه خزنده یکی از بهترین آکواریوم های ایران می باشد.

این مجموعه آکواریومی از دو آکواریوم تشکیل شده است، یک آکواریوم کوچک 50000 لیتری آب که محلی برای نگهداری ماهی های رنگارنگ کوچک است. یک آکواریوم بزرگ با ظرفیت 20000 لیتر برای نگهداری از کوسه ها طراحی شده است. اگر علاقه مند به دیدن دنیای زیر آب هستید، حتما از این آکواریوم دیدن کنید.


دوچرخه سواری
دوچرخه سواری در فضای باز یکی از لذت بخش ترین ورزش ها در جهان است. دوچرخه سواری در کیشی در مسیر 92 کیلومتری، اکثر مسافران را مجبور کرده است که دوچرخه های مناسب را برای چند ساعت اجاره کنند و از این لذت بی نصیب نمانند. در این مسیر می توانید دوچرخه های مختلفی مانند: یک نفره، دو نفره، برقی و ... را کرایه کنید.

کیش مال
کیش دارای مراکز خرید بسیار جذابی است که در مجلل ترین بوتیک ها می توانید هر کاری که می توانید انجام دهید. بازار دیپلمات کیش یکی از محبوب ترین مراکز خرید جزیره است.


نحوه خرید بلیط کیش 

تور ارزان کیش 3 شب و4 روز از تبریز

با معرفی مکان های جذاب و دیدنی کیش مطمئنا از سفر به این جزیره زیبا لذت خواهید برد. در این قسمت می خواهیم به شما یک خبر خوب بدهیم و این هم ترکی با تخفیف ویژه عید است. به دلیل آب و هوای گرم و گرفتگی کیش بهترین زمان برای سفر به کیش زمستان و عید است. اگر می خواهید در تعطیلات عید به سفری فراموش نشدنی بروید، تخفیف ویژه عید ترکیه را از دست ندهید.

حتما برایتان سوال پیش می آید که چگونه می توان بلیط ترکیه را با تخفیف ویژه در عید تهیه کرد؟

شرکت هواپیمایی نادبال مفتخر است خدمات مسافرتی را به شما عزیزان ارائه دهد. از طریق شرکت هواپیمایی نادبال می توانید بلیط انواع تورهای خارجی، تورهای داخلی مانند: تور کیش، تور مشهد، تور چابهار و غیره را خریداری کنید. با مراجعه به این آژانس علاوه بر رزرو بلیط می توانید محل اقامت و سایر تفریحات خود را نیز شناسایی کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد دانش زبان ترکی با تخفیف ویژه عید می توانید با شماره های آژانس تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ندوبال مجری قدرتمند تورهای مشهد، اصفهان، شیراز، کشم، کیش، چابهار، استانبول، دبی، آنتالیا و ارمنستان آماده ارائه خدمات به شما در کمترین زمان ممکن می باشد.

تور کیش از تبریز ☀️ ارزان ترین نرخ تور هوایی تبریز به کیش
تور کیش از تبریز پرطرفدارترین سفرهای مناطق جنوبی ایران به شمار می رود. مروارید خلیج فارس همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و در سال گذشته تعداد گردشگران کیش حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر تخمین زده شد. این موضوع را به نکته مهم دیگری اضافه کنید که بیش تر از 70 درصد جمعیت اصلی کیش را مهاجرین تشکیل می دهند. موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی و بازار خوب گردشگری کیش باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران از شهرهای مختلف به کیش بیایند و خود را برای خدمت رسانی به گردشگران آماده کنند. گردشگرانی که تور کیش از تبریز، اصفهان، مشهد، تهران، شیراز و شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر را انتخاب می کنند، به موفقیت کیش در حوزه گردشگری اذعان دارند، چرا که کیش توانسته در همه زمینه های رفاهی، خدماتی و تفریحی توریست هایش را راضی نگه دارد. همین موضوع باعث رشد روزافزون صنعت توریسم در این جزیره کوچک شده است.

تور هوایی کیش هر روزه مسافرانی از مناطق مختلف کشور مثل تبریز، زنجان، بندرعباس و همه نقاط سرد و گرم کشور را وارد کیش می کند. خوب است توریست های محترمی که برای بار اول تور کیش از تبریز را رزرو کرده اند بدانند که در این مسیر تنها هواپیمایی ایران ایرتور پرواز می کند که بهترین نوع ایرلاین های کشور به شمار می رود. هواپیمایی ایران ایر تور از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد کیش پرواز می کند و برای رزرو تور کیش از تبریز می توانید این ایرلاین را انتخاب کنید. در صورت انتخاب تور کیش از تبریز با قطار ابتدا می توان به بندرعباس رفت و از آنجا از طریق کشتی های دریایی وارد کیش شد. پیشنهاد ما این است که هر سه نوع سفر را تجربه کنید. مسیر رفت را با قطار و کشتی بروید و مسیر برگشت را هوایی تجربه کنید. بدین شکل با یک تیر سه نشان زده اید.  در تور کیش از تبریز برای بازدید از جاهای دیدنی کیش می‌توانید از تخفیف خدمات گردشگری تورگردان استفاده کنید. 

مسیر ارتباطی تور کیش از تبریز
مسیر هوایی کیش از طریق ایرلاین های مختلف و اما مهمترین آنها آتا انجام می شود. مسافران محترم می توانند با پروازهای هواپیمایی مختلف و آتا در انواع بیزینس و اکونومی بلیط رزرو کرده و تور هوایی کیش از تبریز را تهیه کنند. مسیر هوایی کیش تبریز بین 1 ساعت و نیم تا 1 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد و با وجود رشته کوههای زاگرس خسته کننده نیست. راه دیگر این است که از طریق قطار به این جزیره دوست داشتنی سفر کنند. البته این شیوه کمی طولانی می شود و ممکن است خسته کننده به نظر برسد ولی تجربه سفر دریایی را برایتان به ارمغان می آورد و سفری کاملا منحصر به فرد به شمار می رود. برای تور کیش از تبریز زمینی باید به بندرعباس رفته و از آنجا از طریق بندرهایی مثل بندر چارک سوار کشتی ها و شناورهای دریایی شوید. مزایای تور زمینی کیش از تبریز این است که می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و سفر با قطار و کشتی یعنی سفری زمینی و دریایی را نیز تجربه کنید. در مسیر دریایی بندرعباس تا جزیره کیش علاوه بر لذت بردن از پهنه وسیع آب های فیروزه ای، جاذبه های مختلفی به چشمتان می خورد که از جاذبه های درون جزیره چیزی کم ندارد. برای رفتن به بندرعباس با قطار احتمالا نزدیک به 21 ساعت در راه خواهید بود. مسیر ریلی تبریز بندرعباس از شهرهای قم، اصفهان و یزد می گذرد.

هتل ها در تور کیش از تبریز
هتل ها در تور کیش از تبریز بسیار متنوع هستند و نمی توان عنوان کرد که کدامیک برای اقامت افراد مناسب تر است. انتخاب هتل امری سلیقه ای و متناسب با سطح مالی افراد است با این حال انواع هتل های لوکس و پنج ستاره، 4 ستاره، هتل آپارتمان، سه ستاره و حتی دو ستاره با امکانات عالی در جزیره کیش وجود دارند که در قالب تور زمینی کیش یا تور هوایی کیش از تبریز برای تفریح و تعطیلات انتخاب می شوند.  یکی از لوکس ترین هتل ها در تور کیش از تبریز هتل ترنج کیش است و این روزها به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده است که علاوه بر اقامت در آن، معماری زیبای آن برای بسیاری از افراد دیدنی است. این هتل سازگار ترین هتل با طبیعت در کیش در دل دریای آبی است. اتاق های چوبی این هتل روی آب قرار گرفته و از طریق شیشه ای که در کف اتاق ها وجود دارد، می توان آبزیان دریایی را مشاهده کرد. برخی اتاق ها بالکنی رو به دریای زیبا آرام جزیره دارند و مهمانان از این فضا لذت می برند. از دیگر هتل های لوکس کیش، می توان به هتل پنج ستاره مارینا اشاره نمود. این هتل کلوپ، تفریحات آبی و ساحلی اختصاصی دارد و مهمترین تفریحات آبی کیش را به صورت اختصاصی در اختیار میهمانانش قرار می دهد. هتل مارینا بیش از 10 هکتار زمین را در اختیار گرفته است و به سواحل مرجانی و دیدنی های مهم جزیره دسترسی دارد. این هتل به ماساژ معروف است. دیگر هتل های مهم کیش که مردم تبریز استقبال زیادی از آن می کنند، هتل فلامینگو کیش، هتل پانیذ کیش، هتل ارم کیش، هتل کوروش کیش و... هستند. برای رزرو هتل های در تور کیش از تبریز با تخفیف به صورت لحظه ای سایت را بررسی کنید.

در فصل تابستان تخفیف هتل های کیش  تا 80 و 90 درصد به چشم می خورد و با قیمت هایی استثنایی توجه گردشگران را به خود جلب می کند. انتخاب یک هتل مناسب در جزیره کیش از ضروریات به شمار می رود چرا که آب و هوای گرم آن به خصوص در فصل تابستان افراد را به یک استراحت کامل بعد از گشت شهری نیازمند می کند. تور کیش از تبریز یکی از جذاب ترین تورهای داخلی در کشور است که می توان به طور همزمان زمستان برفی و تابستان سوزان را در آن تجربه کرد. به این منظور سالانه مطالب زیادی در این حوزه منتشر می شود.

جاذبه های تور کیش از تبریز
بازدید از جاذبه های تور کیش از تبریز افراد زیادی را به سوی خود جذب می کند و خاطرات خوشی را برایتان رقم می زند.  یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران؛ جزیره کیش است. این جزیره اغلب برای التیام روحیه و آرامش شناخته شده است. مردم بیشتر این جزیره را به دلیل داشتن محیط آرام، مراکز خرید و جاهای دیدنی انتخاب می کنند. شما می توانید با گرفتن آفتاب و حرکت در مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در ساحل حرکت کنید و از آرامش حاکم بر جزیره لذت ببرید. اگر دوست دارید کالاهای لوکس را از برترین مراکز خرید کیش خریداری کنید، می توانید به یکی از مراکز خرید مدرن در جزیره بروید. پس از آن، به سادگی می توانید به جاذبه های تور کیش از تبریز مانند شهر زیرزمینی کاریز مراجعه کنید یا برای تماشای کشتی یونانی به آنجا بروید. این آثار تاریخی جزئی جدایی ناپذیر از این جزیره باورنکردنی است.
مکان هایی که ما به آنها اشاره کردیم ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند ، اما مکان های زیادی در این جزیره وجود دارد که می توانید به تفریحات آبی بپردازید، مهیج ترین قسمت سفر شما می تواند تماشای ساحل زیبای خلیج فارس و زیبایی بی نظیر آن باشد. 
اسکله های تفریحی کیش یکی دیگر از جذاب ترین بخش های تفریحات آبی کیش است، این اسکله ها با یک کفه چوبی زیبا،  شما را مستقیماً به دریای نیلگون خلیج فارس سوق می دهد.  اسکله تفریحی کیش توسط کارشناسان ایرانی ساخته شده است و طول آن به 437 متر می رسد. اسکله های تفریحی کیش به مکان های تفریحی کیش مانند بولینگ ، سینمای 4D و کلوپ تفریحی دریایی  نزدیک است. همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران در اطراف اسکله کیش واقع شده اند. تفریحاتی از قبیل کارتینگ، باغ های حیوانات، روستای باغو، جنگ های شاد شبانه و کنسرت ها و نمایش های طنز نیز در این جزیره دوست داشتنی ارزیابی شده اند. این موارد تنها بخش از جاذبه های تور کیش از تبریز هستند. به طور کلی جاذبه های تور کیش از تبریز شامل: رستوران ها، کشتی های تفریحی کیش، اسکله تفریحی کیش، جاذبه های تاریخی و جاذبه های طبیعی، تفریحات آبی و جاذبه های لاکچری کیش و سواحل مرجانی و سواحل دریای نیلگون خلیج فارس هستند.

 

رستوران ها در تور کیش از تبریز
گردشگرانی که تور کیش از تبریز را انتخاب کرده اند رستوران های معروف را فراموش نخواهند کرد. هرچند جزیره کیش مکرز رستوران ها و فست فودها است. تعداد این مراکز و کافی شاپ ها آنقدر زیاد است که باز هم انتخاب هرکدام بسته به سلیقه و روحیه و سطح مالی افراد متفاوت است. با این حال رستوران شاندیز صفدری با اجرای موسیقی و کیفیت غذایی بسیار شهرت دارد. شاید ترجیح دهید به رستوران ها مراجعه نکنید و وعده های غذایی دریایی را در پارک میرمهنا در کنار ساحل به صورت کبابی تجربه کنید. شاید هم غذاهای بومی جزیره هندورابی را ترجیح دهید. گاهی غذاهای بومی و عربی در منطقه بومی جزیره کیش انتخاب بدی نیست اما برای دسیابی به آنها مهارت سفر و جوشش با مردم بومی نیاز است. به هر حال اگر علاقه ای به غذاهای بومی و رسمی ندارید فست فودهای زیادی در مجتمع های لوکس جزیره کیش وجود دارد.

مهمترین رستوران های کیش که می توان در آن ها غذاهایی دلچسب و قابل قبول نوش جان کرد، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، رستوران میر مهنا، رستوران پایاب در منطقه ای تاریخی، خانه اسپاگتی، رستوران رویال استار کیش، رستوران فودلند، رستوران پدیده شاندیز، رستوران عمو اکبر، رستوران نهنگ سفید، رستوران کوه سنگی و... است. بیشتر این رستوران های برنامه اجرای زنده موسیقی را نیز در برنامه هایشان دارند و در بعضی مناسبت های خاص از هنرمندان و سلبریتی ها دعوت می کنند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۲۲
معین شاهدی
دوشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۰۳ ب.ظ

قیمت تور قشم از اصفهان با قطار

اصفهان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است و هر ساله افراد زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری اصفهان به این شهر سفر می کنند.

در این مقاله می خواهیم در مورد برنامه تور اصفهان در خدمات مسافرتی ندابل صحبت کنیم. اصفهان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است و هر ساله افراد زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری اصفهان به این شهر سفر می کنند. اگر تا به حال به اصفهان سفر نکرده اید، ندابل تخفیف های بسیار خوبی در تور اصفهان دارد که فرصت خوبی برای کسانی است که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند. تخفیف 40 درصدی تور ندابل برای سفر به اصفهان و بسیاری از شهرها این امکان را برای همه فراهم کرد که با قیمتی مناسب سفر کنند.

جاذبه های گردشگری اصفهان:

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که با داشتن آثار تاریخی و مکان های تفریحی سالانه مقصد مسافران زیادی است که از شهرهای مختلف ایران به این شهر می آیند. علاوه بر این، گردشگرانی از کشورهای مختلف به اصفهان سفر می کنند و معمولا گردشگران خارجی در اماکن تاریخی آن دیده می شوند.

در اینجا قصد داریم در مورد مکان های گردشگری اصفهان که در برنامه تور اصفهان دیده می شوند توضیح دهیم.

میدان نقش جهان:

دیدن میدان نقش جهان در برنامه اصفهان گردی قطعا وجود دارد. این منطقه زیبا در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و قدمت آن به دوره تیموریان می رسد.

مسجد شیخ لطف الله:

معماری منحصر به فرد مسجد شیخ لطف الله آن را به یکی از زیباترین مساجد جهان تبدیل کرده است و افراد زیادی تمایل به بازدید از این مسجد را دارند. مسجد شیخ لطف الله گردترین گنبد را دارد و بدون مناره ساخته شده است. برنامه تور اصفهان معمولاً بازدید از این معماری زیبا را که معرف هنر ایرانی - اسلامی است ترتیب می دهد.

سی و سه پل:

سی و سه پل به نام شهر اصفهان یکی از زیباترین نقاط اصفهان است. این پل زیبا و بزرگ در زمان شاه عباس بر روی زاینده رود ساخته شده است. علاقه مندان به عکاسی علاوه بر بازدید از این پل زیبا، آثار هنری بسیاری را ثبت خواهند کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۰۳
معین شاهدی
يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۰۷ ب.ظ

تاریخ تولید پمپ آب در ایران

در این مقاله به تاریخچه دستگاه تصفیه آب و شکل گیری آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون خواهیم پرداخت. پس اگر به تاریخ و موفقیت علاقه دارید با ما همراه باشید. حتماً برای خیلی از افراد سؤال پیش آمده که در سال‌های قبل هنگامی آن‌قدر علم پیشرفت نکرده بود، افراد برای خوردن آب تمیز به کارهایی می‌کردند. معمولاً در گذشته مردم اولین از آب چشمه یا رودخانه استفاده می‌کردند که خوشبختانه این دو دارای آلودگی‌های زیادی نیستند.

البته این حرف فقط یک گمان است و نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد مهم است، چون همان‌طور که می‌دانید در گذشته با بیماری‌های خیلی ضعیف حتی امکان مرگ برای افراد وجود داشت.

گرما در تصفیه آب

همان‌طور که امروز هم به این نکته اشاره می‌کنند، گرما ضدعفونی کننده بوده و خیلی از افراد برای کشتن میکروب و آلودگی‌های مواد غذایی از گرما استفاده کرده و آن‌ها را می‌پزند. در یـونان باستان نوشته‌هایی با قدمت ۲۰۰۰ ساله وجود دارند که روش‌های تصفیه آب را شرح دادند. حتماً الآن برایتان سؤال شده که یعنی این اصطلاح تصفیه آب هم در ۲۰۰۰ سال قبل وجود داشته؟ در جواب سؤال باید گفت خیر اما به طرز دیگری بیان شده است.

برای مثال ابتدا برای کشتن و از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها از گرما و آتش استفاده می‌کردند. در مرحله دوم که ما به آن فیلتراسیون می‌گوییم، با ماسه و شن، آبی پاک و تمیز را به دست آوردند. انگیزه جوشاندن آب به دست آوردن مزه بهتری بوده است زیرا در آن زمان هنوز مردم با میکروب‌ها و ویروس‌ها آشنا نبودند.

 

مطلب پیشنهادی:  از مشهد تا شمال چند کیلومتر است

 

تصفیه آب در قرون وسطی

تمدن‌های باستانی مثل رم و یونـان، آبشارهای بسیار بلند و شگفت انگیزی را که انتهای خود پنبه داشتند؛ را به وجود آوردند. این دستاورد به عنوان سیستم آب شهری شناخته و نامیده می‌شد. تمدن مایان نیز از فناوری تقریباً مشابه یونانیان برای ارائه آب ساکن شهری استفاده می‌کردند.

اولین فردی که به آزمایشان تصفیه آب پرداخت؛ فرانیسی بیکن بود. فرانسیس در سال ۱۶۷۲ معتقد بود که با فیلتری از جنس ماسه و شن می‌تواند آب شور دریا را قابل خوردن کند و بدین صورت با کمک افراد آبراهی از دریا ایجاد کرده و فیلتری در راه آن قرار می‌داد. این کار باعث پایین آمدن غلظت نمک دریا می‌شد.

 

منبع: تاریخ ما

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۰۷
معین شاهدی
يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۰۲ ب.ظ

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است؟

  مشهد به چناران:

از میدان قائم مشهد مقدس تاچناران ۵۰ کیلومتر است و فاصله چناران تا ساری۶۳۹کیلومتر است. (جاده بصورت بزرگراه)

چناران به قوچان:

از چناران تا قوچان ۷۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله قوچان تا مشهد مقدس 125 کیلومتر است و فاصله قوچان تا ساری۵۶۴ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

قوچان به فاروج:

از قوچان تا فاروج ۳۲ کیلومتر است که در نتیجه فاصله فاروج تا مشهد مقدس۱۵۷ کیلومتر است و فاصله فاروج تا ساری۵۳۲ کیلومتراست .(جاده بصورت بزرگراه)

فاروج به شیروان:

از فاروج تا میدان اول شیروان(میدان معلم) ۳۱ کیلومتر است که در نتیجه فاصله شیروان تا مشهد مقدس ۱۸۸ کیلومتر است و فاصله شیروان تا ساری۵۰۱ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

شیروان به بجنورد:

ازشیروان تا میدان خرمشهر بجنورد ۶۳ کیلومتر است که در نتیجه فاصله بجنورد تا مشهد مقدس ۲۵۱ کیلومتر است  وفاصله بجنورد تا ساری۴۳۸ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

بجنورد به آشخانه :

ازمیدان خرمشهر بجنورد تا آشخانه ۴۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله آشخانه تا مشهد مقدس۲۹۶ کیلومتر است و فاصله آشخانه تا ساری۳۹۳ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی در حال تبدیل به بزرگراه)

آشخانه به چمن بید:

از آشخانه تا چمن بید ۳۹ کیلومتر است که در نتیجه فاصله چمن بید تا مشهد مقدس۳۳۵ کیلومتر است و فاصله چمن بید تا ساری۳۵۴ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

چمن بید به تنگراه:

از چمن بید تا تنگراه ۸۰ کیلومتر است که در نتیجه فاصله تنگراه تا مشهد مقدس ۴۱۵ کیلومتر است و فاصله تنگراه تا ساری۲۷۴ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

تنگراه به کالیگش :

از تنگراه تا کالیگش ۳۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله کالیگش تا مشهد مقدس ۴۵۰ کیلومتر است و فاصله کالیگش تا ساری۲۳۹ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

کالیگش به مینودشت:

ازکالیگش تا مینودشت ۹ کیلومتر است که در نتیجه فاصله مینودشت از مشهد مقدس ۴۵۹ کیلومتر است و فاصله مینودشت تا ساری۲۳۰ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

مینودشت به آزاد شهر:

از مینودشت تا آزاد شهر۲۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله آزاد شهر تا مشهد مقدس ۴۸۴ کیلومتر است و فاصله آزاد شهر تا ساری۲۰۵ کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

آزاد شهر به دلند:

از آزاد شهر به دلند ۱۳ کیلومتر است که در نتیجه فاصله دلند تا مشهد مقدس ۴۹۷ کیلومتر است و فاصله دلند تا ساری۱۹۲ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

دلند به خانبین:

از دلند تا خانبین ۶ کیلومتر است که در نتیجه فاصله خانبین تا مشهد مقدس۵۰۳ کیلومتر است وفاصله خانبین تا ساری۱۸۶ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

خانبین به علی آباد:

از خانبین تا علی آباد۱۶ کیلومتر است که در نتیجه فاصله علی آباد تا مشهد مقدس۵۱۹ کیلومتر است و فاصله علی آباد تا ساری۱۷۰ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

علی آباد به فاضل آباد:

از علی آباد تا فاضل آباد ۱۱ کیلومتر است که در نتیجه فاصله فاضل آباد تا مشهد مقدس۵۳۰ کیلومتر است و فاصله فاضل آباد تا ساری ۱۵۹ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

فاضل آباد به گرگان :

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است؟

از فاضل آباد تا مرکز شهرگرگان ۳۰ کیلومتر است که در نتیجه فاصله گرگان تا مشهد مقدس ۵۶۰ کیلومتر است و فاصله گرگان تا ساری ۱۲۹ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

گرگان به کرد کوی :

از گرگان تا کرد کوی ۳۰ کیلومتر است که در نتیجه فاصله کرد کوی تا مشهد مقدس۵۹۰ کیلومتر است و فاصله کرد کوی تا ساری ۹۹ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

کرد کوی به بندر گز:

از کرد کوی تا اول جاده بندر گز ۱۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله بندر گز تا مشهد مقدس۶۰۵ کیلومتر است و فاصله بندر گز تا ساری ۸۴ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

بندر گز به گلوگاه:

 از بندرگز تا گلوگاه  ۱۳ کیلومتر است که در نتیجه فاصله گلوگاه تامشهد مقدس۶۱۸ کیلومتر است و فاصله گلوگاه تا ساری ۷۱ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

گلوگاه به بهشهر:

از گلوگاه تا بهشهر ۲۵ کیلومتر است که درنتیجه فاصله بهشهر تا مشهد مقدس۶۴۳ کیلومتر است و فاصله بهشهر تا ساری ۴۶ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

بهشهر به رستمکلاه:

از بهشهر به رستمکلاه ۱۰ کیلومتر است که در نتیجه فاصله رستمکلاه تا مشهد مقدس ۶۵۳ کیلومتر است و فاصله رستمکلاه تا ساری ۳۶ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

رستمکلاه به نکا:

از رستمکلاه به نکا ۱۲ کیلومتر است که در نتیجه فاصله نکا تا مشهد مقدس ۶۶۵ کیلومتر است و فاصله نکا تا ساری ۲۴ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

نکا به سورک:

از نکا تا سورک۱۱ کیلومتر است که در نتیجه فاصله سورک تا مشهد مقدس ۶۷۶ کیلومتر است و فاصله سورک تا ساری ۱۳کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

سورک به ساری:

از سورک تا میدان هلال احمر ساری ۱۳ کیلومتر است که در نتیجه فاصله ساری تا مشهد مقدس ۶۸۹ کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

مسیر پیشنهادی اول:از ساری به مشهد ۶۸۹ کیلومتر

مسیر یابی : ساری ، سورک ، نکا ، رستمکلاه ، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، کردکوی ، گرگان، فاضل آباد، علی آباد، خانبین، دلند، آزاد شهر، مینودشت، کالیگش، تنگراه ، چمن بید، آشخانه، بجنورد، شیروان، فاروج، قوچان، چناران، مشهد مقدس.

 ساری به سورک:

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است؟

ازمیدان هلال احمرساری تا سورک ۱۳کیلومتر است که در نتیجه فاصله سورک تا ساری ۱۳کیلومتر است و فاصله سورک تا مشهد مقدس ۶۷۶کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

سورک به نکا:

ازسورک تا نکا ۱۱کیلومتر است که در نتیجه فاصله نکا تا ساری ۲۴کیلومتر است و فاصله نکا تا مشهد مقدس ۶۶۵کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

نکا به رستمکلاه:

ازنکا تا رستمکلاه ۱۲کیلومتر است که در نتیجه فاصله رستمکلاه تا ساری ۳۶کیلومتر است و فاصله رستمکلاه تا مشهد مقدس ۶۵۳کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

رستمکلاه به بهشهر:

ازرستمکلاه تا بهشهر ۱۰کیلومتر است که در نتیجه فاصله بهشهر تا ساری ۴۶کیلومتر است و فاصله بهشهر تا مشهد مقدس ۶۴۳کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

بهشهر به گلوگاه:

ازبهشهر تا گلوگاه ۲۵کیلومتر است که در نتیجه فاصله گلوگاه تا ساری ۷۱کیلومتر است و فاصله گلوگاه تا مشهد مقدس ۶۱۸کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

گلوگاه به بندر گز:

ازگلوگاه تا بندر گز ۱۳کیلومتر است که در نتیجه فاصله اول جاده بندر گز تا ساری ۸۴کیلومتر است و فاصله بندر گز تا مشهد مقدس ۶۰۵کیلومتر است . (جاده بصورت بزرگراه)

بندر گز به کرد کوی:

ازاول جاده بندر گز تا کرد کوی ۱۵کیلومتر است که در نتیجه فاصله کرد کوی تا ساری ۹۹کیلومتر است و فاصله کرد کوی تا مشهد مقدس ۵۹۰کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

کرد کوی به گرگان:

ازکرد کوی تامرکز شهر  گرگان ۳۰کیلومتر است که در نتیجه فاصله گرگان تا ساری ۱۲۹کیلومتر است و فاصله گرگان تا مشهد مقدس ۵۶۰کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

 گرگان به فاضل آباد:

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است؟

از مرکز شهر گرگان تا فاضل آباد۳۰کیلومتر است که در نتیجه فاصله فاضل آباد تا ساری ۱۵۹کیلومتر است و فاصله فاضل آباد تا مشهد مقدس ۵۳۰کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

فاضل آباد به علی آباد :

از فاضل آباد تا علی آباد ۱۱کیلومتر است که در نتیجه فاصله علی آباد تا ساری ۱۷۰کیلومتر است و فاصله علی آباد تا مشهد مقدس ۵۱۹کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

علی آباد به خانبین:

ازعلی آباد تا خانبین ۱۶کیلومتر است که در نتیجه  فاصله خانبین تا ساری ۱۸۶کیلومتراست و فاصله خانبین تا مشهد مقدس ۵۰۳کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

خانبین به دلند:

از خانبین تا دلند ۶کیلومتر است که در نتیجه فاصله دلند تا ساری ۱۹۲کیلومتراست و فاصله دلند تا مشهد مقدس ۴۹۷کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

دلند به آزاد شهر :

از دلند تا آزاد شهر ۱۳کیلومتر است که در نتیجه فاصله آزاد شهر تا ساری ۲۰۵کیلومتراست و فاصله آزاد شهر تا مشهد مقدس ۴۸۴کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

آزاد شهر به مینودشت:

ازآزاد شهر تا مینودشت ۲۵کیلومتر است که در نتیجه فاصله مینودشت تا ساری ۲۳۰کیلومتر است و فاصله مینودشت تا مشهد مقدس ۴۵۹کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی)

مینودشت به کالیگش:

ازمینودشت تا کالیگش ۹کیلومتر است که در نتیجه فاصله کالیگش تا ساری ۲۳۹کیلومتر است و فاصله کالیگش تا مشهد مقدس ۴۵۰کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی)

کالیگش به تنگراه:

ازکالیگش تا تنگراه ۳۵کیلومتر است که در نتیجه فاصله تنگراه تا ساری ۲۷۴کیلومتراست و فاصله تنگراه تا مشهد مقدس ۴۱۵کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی)

تنگراه به چمن بید :

از تنگراه تا چمن بید ۸۰کیلومتر است که در نتیجه فاصله چمن بید تا ساری ۳۵۴کیلومتر است و فاصله چمن بید تا مشهد مقدس ۳۳۵کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی)

چمن بید به آشخانه:

از چمن بید تا آشخانه ۳۹کیلومتر است که در نتیجه فاصله آشخانه تا ساری ۳۹۳کیلومتراست و فاصله آشخانه تا مشهد مقدس ۲۹۶کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی)

آشخانه به بجنورد:

ازآشخانه تا میدان خرمشهر بجنورد ۴۵کیلومتر است که در نتیجه از بجنورد تا ساری ۴۳۸کیلومتر است و فاصله بجنورد تا مشهد مقدس ۲۵۱کیلومتر است .(جاده بصورت دو طرفه اصلی در حال تبدیل به بزرگراه)

بجنورد به شیروان :

از میدان خرمشهر بجنورد تاشیروان ۶۳ کیلومتراست و فاصله شیروان تا ساری ۵۰۱کیلومتراست و فاصله شیروان تا مشهد مقدس ۱۸۸کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

شیروان به فاروج:

ازمیدان اول شیروان(میدان معلم) تا فاروج۳۱ کیلومتر است که در نتیجه فاصله فاروج تا ساری ۵۳۲کیلومتر است و فاصله فاروج تا مشهد مقدس۱۵۷ کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

 فاروج به قوچان:

از فاروج تاقوچان ۳۲ کیلومتر است که در نتیجه فاصله قوچان تا ساری ۵۶۴کیلومتراست و فاصله قوچان تا مشهد مقدس۱۲۵ کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

قوچان به چناران:

ازقوچان به چناران ۷۵ کیلومتر است که در نتیجه فاصله چناران تا ساری ۶۳۹کیلومتراست وفاصله چناران تا مشهد مقدس ۵۰ کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

چناران به مشهد:

از مشهد تا شمال چند کیلومتر است؟

از چناران تا مشهد مقدس ۵۰ کیلومتر است که در نتیجه فاصله مشهد مقدس تا ساری ۶۸۹کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

مسیر پیشنهادی دوم: از مشهد به ساری ۷۳۴

مسیر یابی:مشهد، ملک آباد،نیشابور،سبزوار،داورزن،میامی، شاهرود،دامغان،چشمه علی،کیاسر، ساری.

مشهد به ملک آباد:

از عوارضی پلیس راه مشهد تاایستگاه عوارضی ملک آباد37 کیلومتر است( آزاد راه باغچه)و فاصله ملک آباد تاساری 697 کیلومتر است .( جاده بصورت آزاد راه)

ملک آباد به نیشابور:

از عوارض ملک آباد تامیدان اول نیشابور ( میدان باغرود)83 کیلومتر است.که در نتیجه فاصله نیشابور تا شهر مقدس مشهد 120 کیلومتر است. و فاصله نیشابور تا ساری614کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

نیشابور به سبزوار:

از میدان اول نیشابور ( میدان باغرود) تا اول کمر بندی سبزوار( بلوار امام رضا(ع))110 کیلومتر است که در نتیجه فاصله سبزوار تا مشهد مقدس230 کیلومتر است . و فاصله سبزوار تا ساری504 کیلومتر است.(جاده بصورت بزرگراه)

سبزوار به داورزن:

از اول کمر بندی سبزوار تا شهر داورزن76 کیلومتراست که در نتیجه فاصله داورزن تا مشهد مقدس 306 کیلومتر است و فاصله داورزن تاساری428 کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

داورزن به میامی:

از داورزن تا میامی 116 کیلومتر است که در نتیجه فاصله میامی تا مشهد مقدس 422 کیلومتر است و فاصله میامی تا ساری312 کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

میامی به شاهرود:

از میامی تا میانه کمر بندی شاهرود 61 کیلومتراست که در نتیجه فاصله شاهرود تا مشهد مقدس 483 کیلومتراست و فاصله شاهرود تا ساری251 کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

شاهرود به دامغان:

از میانه کمر بندی شاهرودتا اول کمر بندی دامغان 66 کیلومتراست که در نتیجه فاصله دامغان تامشهد مقدس 549کیلومتر است و فاصله دامغان تا ساری185 کیلومتر است .(جاده بصورت بزرگراه)

توضیح بیشتر: باید توجه داشته باشیم که این مسیر بین دامغان تا نزدیکی ساری دارای جاده های دو طرفه وکوهستانی و دارای پیچ و خم های زیادی است و هموطنانی که می خواهند در این مسیر سفر کنند باید به این نکته توجه داشته باشند.البته این مسیر پیشتر برای هموطنانی است که در شهر مجاور دامغان زندگی می کنند و می خواهند به ساری بروند و یا از آنجا به مشهد مشرف شوند.

اول کمر بندی دامغان به روستای چشمه علی:

از اول کمر بندی دامغان تا روستای چشمه علی38 کیلومتر است که در نتیجه فاصله روستای چشمه علی تا مشهد مقدس 587 کیلومتر است و فاصله چشمه علی تا ساری 147  کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

روستای چشمه علی به کیاسر:

از روستای چشمه علی تا کیاسر 79 کیلومتر است که در نتیجه فاصله کیاسر تا مشهد مقدس 666 کیلومتر است و فاصله کیاسر تا ساری 68 کیلومتر است .( جاده بصورن دو طرفه فرعی)

کیاسر به ساری:

از کیاسر تا ساری 68 کیلومتر است که در نتیجه فاصله ساری تا مشهد مقدس 734 کیلومتر است .( جاده بصورت دو طرفه اصلی)

ضمنا"نقاط دیدنی استان مازندران در خط سیر جاده و شهر ساری بشرح ذیل می باشد:

1-مبدأ سفر: ساری

مقصد سفر: بهشهر

مسیر سفر: ساری- نکاء- بهشهر

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : سایت تاریخی گوهر تپه- مجموعه تاریخی عباس آباد .

2-مبدأ سفر: ساری

مقصد سفر: ورسک

مسیر سفر: ساری- قائم شهر- شیرگاه- زیرآب- پل سفید- ورسک

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : پارک جنگلی چای باغ- پارک جوارم- پل ورسک- سه خط طلا- دریاچه شورمست .

 3-مبدأ سفر: ساری

 

مقصد سفر: لاریجان

مسیر سفر: ساری- قائم شهر- بابل- آمل- لاریجان

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : پل تاریخی محمد حسن خان- گنجینه بابل- امامزاده ابراهیم آمل- امامزاده عبدا… آمل- آبگرم لاریجان- آب اسک و کوه دماوند .

4-مبدأ سفر: ساری

مقصد سفر: نمک آبرود

مسیر سفر: ساری- بابلسر- محمود آباد- نور- نوشهر- چالوس- نمک آبرود

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : ساحل بابلسر تا نوشهر- پارک جنگلی سیسنگان نوشهر- تله کابین- پارک جنگلی نور .

5-مبدأ سفر: نوشهر

مقصد سفر: رامسر

مسیر سفر: نوشهر- چالوس- کلارآباد- سلمان شهر- تنکابن- رامسر

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : جنگل دال خانی- محور جنت رودبار رامسر- جواهرده رامسر- کاخ موزه رامسر- آبگرم رامسر و سادات محله و منطقه 2000 و 30000 تنکابن .

6-مبدأ سفر: نوشهر

مقصد سفر: کلاردشت

مسیر سفر: مرزن آباد- کجور- کلاردشت

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : پارک جنگلی فین- موزه کندلوس- منطقه کجور- دریاچه ولشت- رودبارک کلاردشت .

7-مبدأ سفر: چالوس

مقصد سفر: عباس آباد

مسیر سفر: چالوس - کلاردشت- مرزن آباد- عباس آباد

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : پارک جنگلی فین- مسیر گردشگری کلاردشت و عباس آباد- رودبارک کلاردشت .

8-مبدأ سفر: بابلسر

مقصد سفر: بهشهر

مسیر سفر: بابلسر- دارین- ساری- نکاء- بهشهر

 فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : سواحل دریا- مجموعه تاریخی فرح آباد- خلیج میانکاله- سایت گوهر تپه- مجموعه تاریخی عباس آباد .

9-مبدأ سفر: ساری

مقصد سفر: کیاسر

مسیر سفر: ساری- هولار- کیاسر

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : هفت تن- پارک جنگلی سالار دره- سد شهید رجائی- تکیه پهنه کلاه- جنگلهای کیاسر .

نقاط دیدنی شهرو حومه ساری :

پارک ملی دشت ناز – آرامگاه امامزاده عبدالصالح مرز رود – مسجد جامع ساری – امامزاده یحیی – مقبره شاطر گنبد- امامزاده عباس – برج تاریخی رسکت – امامزاده قاسم – مجموعه تاریخی فرح آباد – آرامگاه سید زین العابدین – میدان ساعت – مدرسه فرح آباد – آب انبار میرزا مهدی – حمام قدیمی وزیری .

 

خرید تور مشهد، قشم و تور کیش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۰۲
معین شاهدی

اگر بخواهی به زیارت امام رضا بروی چه وسایلی با خودت میبری


اگر قصد سفر با تور مشهد را دارید، باید وسایل خود را کاملا جمع کنید، همانطور که فراموش کردن یک مورد مهم در سفر می تواند دردناک باشد، همانطور که حذف چیزهای غیر ضروری و غیرضروری می تواند باعث رهایی شما شود. اگر در یکی از هتل های مشهد اقامت دارید، باید بدانید که بیشتر وسایل مورد نیاز و شخصی شما توسط هتل به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین در سفر به مشهد و یا اقامت در یکی از هتل های زیبای جزیره، نیازی به بیرون آوردن وسایل زیادی از کیف مسافرتی خود ندارید. از کیش استفاده کنید.

1. در سفر به مشهد این کار را نکنید: مسواک و خمیر دندان در سفر به مشهد
برای سفر به هر شهر یا کشوری، برای اکثر مردم اولین قدم برداشتن یک وسیله شخصی مانند مسواک و خمیر دندان است و این احتمالاً اولین چیزی است که در کیف مسافرتی خود قرار می دهید، اما واقعاً باید دندان را بردارید. برس و چسب بزنید. !! تعجب نکنید، منظور ما این نیست که در طول سفر تا حد امکان دندان های خود را لکه دار و لکه دار کنید و در آن چند روزی که به مسافرت می روید، چند صباحی را صرف کنید، برعکس به دلیل اهمیت بهداشت دندان، مسواک بزنید. و خمیر دندان این را می توانید در هر هتلی که در آن اقامت دارید پیدا کنید. در طول سفر نیازی به مسواک ندارید. پس از رزرو اتاق هتل در مشهد، می توانید در حمام مسواک، خمیر دندان، شامپو، نرم کننده مو و صابون پیدا کنید. اگر در هتل هستید و مسواک و خمیر دندان شما در توالت حمام شما موجود نیست، برای هماهنگی با میز پذیرش تماس بگیرید. اما در این خصوص باید به دوستان هشدار دهم مسواک و خمیر دندان توسط هتل ارائه می شود اما در لوازم آرایشی هتل دنبال نخ دندان نگردید. پس اگر به شهر بزرگ مشهد یا دیگر شهرهای زیبای دنیا سفر می کنید، همین حالا خمیر دندان و مسواک را از لیست وسایل شخصی خود حذف کنید و نخ دندان را در لیست خود قرار دهید.

دستگاه رایگان در مشهد هتل-0

2. عدم نیاز به مشهد: حوله اضافی
اگر به مشهد سفر می‌کنید، اگر در هتل‌های دارای استخر و صندلی‌های آفتاب‌گیر یا در کنار ساحل اقامت دارید، نیازی به همراه داشتن حوله‌های زیادی ندارید زیرا می‌توانید حوله را به حمام ببرید. به ساحل بروید یا درخواست حوله اضافه کنید.

دستگاه رایگان در هتل مشهد-1

3. موارد اجباری در سفر به مشهد: ابزار آرایشگری
وقتی صحبت از سفر به میان می آید، بیشتر خانم ها به سشوار و آرایشگاه خود فکر می کنند، اما واقعاً نیازی به درآوردن آنها نیست. هتل ها معمولاً در جلوی آینه اتاق یا حمام سشوار دارند. جالب است بدانید که در صورت نیاز به لوازم جانبی دیگر مو مانند اتو مو یا اتو می توانید آنها را درخواست کرده و پس از استفاده مجددا تحویل دهید. برخی از بزرگترین هتل های جهان حتی یک آرایشگاه مجزا برای مسافران ارائه می دهند.

رایگان در هتل مشهد-2

4. عدم نیاز به رانندگی به مشهد: وسایل خیاطی (نخ، سوزن و ...)
نگران پارگی دکمه یا تکه کوچکی از لباس خود نباشید، برای تکمیل سفر نیازی به همراه داشتن لوازم خیاطی ندارید، کافی است به کشوهای زیر آینه خانه خود بروید و آنها را به دقت بررسی کنید زیرا کیف خیاطی همچنین یک لوازم جانبی رایگان این چیزی است که هتل ها باید به مسافران بدهند.

دستگاه رایگان در مشهد-هتل-3

5. به مشهد نروید: جوراب
شاید باورتان نشود که نیازی به درآوردن جوراب ندارید، جوراب در بسیاری از هتل های مشهد جزو وسایل رایگانی است که در کشوی کنار تخت قرار می گیرد. این امر برای برخی از مسافران به خصوص در فصل سرد بسیار مهم است.

دستگاه رایگان در مشهد هتل-4

6. به مشهد نروید: تشک یوگا یا مت یوگا (تصیر یوگا)
علاوه بر نیاز به هتل و سالن بدنسازی و استخر، در سفر با تور مشهد می توانید ورزش های مختلفی از جمله یوگا را نیز در اتاق خود انجام دهید. می دانید که بسیاری از هتل های خارج از کشور برنامه های ورزشی منظمی از جمله بدنسازی و یوگا دارند. می توانید برخی از تجهیزات مورد نیاز خود مانند فرش ورزشی را در هتل درخواست کنید. در این صورت از پذیرش هتل درخواست تشک یوگا کنید و اگر می خواهید یوگا انجام دهید ساعاتی را به یوگا بگذرانید.

دستگاه رایگان در هتل مشهد-5

7. به مشهد رانندگی نکنید: وسایل بازی کودکان
جمع آوری وسایل اسباب بازی می تواند برای بسیاری از خانواده ها چالش برانگیز باشد، زیرا ما به وسایل شخصی مانند لپ تاپ، تلفن همراه و ... نیاز داریم، کودکان نیز دوست دارند در سفر اسباب بازی مورد علاقه خود را داشته باشند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم در هتل هایی اقامت داشته باشید که بازی و سرگرمی رایگان کودکان را ارائه می دهند. این هتل ها در صورت درخواست به شما مداد، کتاب مصور، اسباب بازی و حتی حمام نوزاد می دهند.

 

تور شیراز

شما میتوانید تور شیراز با قطار را از سایت ندابال تهیه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۱ ، ۲۱:۱۸
معین شاهدی